WEEKEND I KÖPENHAMN

| Jennifer

Här kommer ett inlägg med en bildbomb från min helg helg i Köpenhamn. Vi kom dit sent på torsdagskvällen efter att ha åkt tåg. Vi gick bara till hotellrummet direkt eftersom alla var lite trötta efter resan. Köpte med oss lite rödvin och chips som vi avnjöt på rummet!

I fredags vaknade vi upp till stålande sol, som dessvärre inte höll i sig så länge! Det var faktiskt mullet och grått resterande av helgen, men det gjorde helt ärligt inte så mycket.

När vi fixat iordning oss och jag tagit ett jobbsamtal gick ut för att äta brunch och fira Becka som fyllde år i fredags!

Vi åt på Fars Dreng och allt var supergott verkligen. Men kan varmt rekommendera deras chiapudding, den var så jäkla god.

Efter brunchen blev det ut och kika i butiker. Det blev en hel del second hand stopp, och det fanns mycket fint. Bland annat alla dessa fina vintage väskor som ni hittar i butiken Bakkeklide, ville ha varenda väska därinne. Tips om ni vill spana in snygga vintage väskor när ni är i Köpenhamn!

Becka, jag, Evelyn och Mickan! <3

Sen blev det även en del inredningsshopping - mest spaning för min del - på HAY. Älskar den butiken, så ledsen att den inte finns i Stockholm!

Jag bar min favorittrench från Twist & Tango!

Sen slog vi oss ner Gråbrodretorv som är ett supermysigt torg mitt i Köpenhamn för att dricka lite bubbel. På kvällen var vi bjudna hem till Becka på hemmafest för att fira hennes födelsedag!

I lördags var vi trötta efter kvällen innan så vi tog en lång sovmorgon innan vi gav oss ut på cyklarna vi hyrt över helgen. Är det något jag verkligen kan rekommendera er att göra är det att hyra cyklar för att ta er runt när ni är i Köpenhamn. Det är så enkelt att ta sig runt i stan och dessutom är det typ helt plant överallt = inte så jobbigt hehe.

Först blev det frukost på ett mysigt fik i Christianshavn följt av lunch på District Tonkin som hade den godaste vietnamesiska maten jag ätit, deras tofu var så god. Ville nästan fråga hur de tillagade den. Efter det var vi redo för dagens äventyr, det slutade med att vi strosade runt i säkert två timmar i Cristiania.

Min outfit i lördags, klädd i Gina Tricot från topp till tå. Tyvärr finns inget kvar i butik!

På lördagskvällen gick vi först ut och firade Mickan som fyllde år. Efter det hade vi bokat bord på Baka D' Busk som är en vegetarisk restaurang. Det blev sjurätters och massa skratt resten av kvällen!

Jag och födelsedagsbarnet! <3
Efter restaurangen åkte vi bara hem och snackade massa skit i sängen resten av kvällen. Allt stänger ju vid 22 här på grund av Corona, men det var mysigt det med.

I söndags tog jag inte många foton, men vi gick lite på stan innan vårt tåg gick. hem till Stockholm igen vid 12 tiden. När jag kom hem åkte jag direkt på släktmiddag hemma hos mormor. Mysigt sätt att avsluta en ännu mysigare helg på. / Jennifer